Mjölksprut och hjärnsläpp!

Det var kul att träffa Sandra!
Vi drack latte på stortorget och jag visade hur långt jag kunde spruta bröstmjölk.
Sandra skrattade så hon höll på att dö, det gjorde nog inte personalen...
Sen gick vi en runda och jag handlade lite skor och sånt till Lilja.

Igår kom Dicks pappa med familj...
Det var oxå jättetrevligt(som alltid!), men jag märkte hur ringrostig jag var i mitt sociala beteénde!
Jag hade haft Lilja själv hela dagen, så när Dick kom hem skulle jag duscha, klä på mig och laga maten på samma gång.
Jag var superstressad!
Så när dom kom och vi hade hälsat och stod i köket fick jag hjärnsläpp!
Jag var helt borta!
Jag stod där med en skrikande bebis och tänkte:
Jaha! Vad gör jag nu? Ska vi äta eller ska man visa runt eller ska jag säga nåt kul? Kanske ska man erbjuda dom en fotmassage? Vad ska jag göra? Vad i helvete gör jag nu???!!! HJÄLP!
Helt plötsligt satt vi på våra stolar och åt, så det löste sig nog.
Efter maten gick vi in i vardagsrummet och satte oss...
Det kändes konstigt att sitta i fotöljen och amma och delegera vidare.
Kände mig som en diktator som bad Dick göra saker hela tiden!
Men jag hade iaf trevligt!
Dom hade tagit med sig en MASSA gott!
Men sen när jag skulle sova på natten när dom åkt hem kunde jag inte somna.
Jag låg och tänkte igenom kvällen och insåg hur knäpp jag verkat!
Jag avbröt folk hela tiden(var så ivrig att prata med folk att jag inte tänkte mig för)
och jag svor jättemycket(tänkte inte på att det faktiskt var Dicks familj och inte mina polare som var där)
och när jag väl kommit så långt, då vägrade hjärnan att ge upp!
Tyckte dom att maten var äcklig? Tycker dom att jag är en dålig mamma som gav Lilja till Dick när det var dags för blöjbyte? Vi har ju bestämt att han ska göra det när han är hemma så att han och Lilja får kontakt eftersom jag har henne hela dagarna. Tyckte dom att jag var en dålig värdinna? Tror dom att jag är helt dum nu som bara avryter och svär? Tänk om dom tycker att Dick borde lämna mig! Tänk om danmark startar krig med sverige imorn för att dom inser att skåne är rätt fint ändå! Kommer jag att behöva börja prata danska då? Jag som pratar engelska när jag är i danmark! Jag fattar ju inte danska! Jag slår vad om att vårt hus kommer att träffas av en bomb i så fall! Hoppas vi inte är hemma då! Usch, jag måste nog åka hem till mamma imorn för säkerhets skull...
Ungefär där gick min hjärna motvilligt med på att somna.
Dick tyckte att jag var superlöjlig...
Jag skyller på hormonerna!

Jag vaknade av Lilja låg och sprallade bredvid mig och skrattade åt taket.
Vi har nog ett rätt så roligt tak för jag började oxå skratta!
Hon är underbar min lilla "Ploppan"!
Så nu sitter vi här...
Jag saknar Dick! Men han är ledig måndag tisdag så jag kan vara riktigt klängig då!
Som en liten apa(snarare en stor gorilla).
Ha! Just det! Jag drömde att Dicks mamma lyfte upp mig och bar runt på mig.
Det var lite blandade känslor när hon gjorde det, men jag var mest stolt över att jag gick att lyfta utan kran!

Men men...
Nu ska jag försöka klä på mig och kanske äta frukost!

Tjohej!

Kommentarer
Postat av: emelie

haha, jag tänk om det blir krig?! då kan ni få flytta hem till oss i källaren, där är ni säkra!

Ska vi gå någon dag?

2008-11-20 @ 00:46:56
URL: http://emmelisafisa.blogg.se/
Postat av: den coolaste!

Skönt! Vi tar med ravioli på burk! Ja, bara hör av dig när du har tid!!!

2008-11-20 @ 12:04:44
URL: http://sebra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0