Fröken och innebrännaren

Igår var jag, Lilja och bästastebästa Marran på skolan och träffade Fröken!
Han var så gullig så jag bara skulle vilja gömma mitt ansikte bakom mina händer och säga:
"Var é min lille Fröken? Där é han!!!"
Och göra stora munpruttar på hans mage!
Det var synd att dom andra lärarna inte var där oxå,
dom kanske oxå hade varit söta munprutts-objekt.
Men Fröken sa till oss att vi ska komma på en tisdag, för då är alla där...
Så det ska vi göra!

Efter vårt kära skolbesök körde vi in till stan och fikade.
Bara Marran nämnde att hon gick på viktväktarna var jag tvungen att beställa en STOR latte och cheese cake!
Den var god, hoppas Marrans töntiga scones var lika smarrig!
Lilja tyckte om att sitta hos moster Marran, kanske för att hon hade fått fina presenter av henne?
Eller kanske för att dom hade så kul när dom lekte vid speglarna?
Vem vet vad som rör sig i hennes söta lilla potatishuvud?! (Liljas... Inte Marrans)

Jaja, det var iaf jättekul att träffa både Fröken och Marran!
Idag skulle jag egentligen träffa Höörs-gänget,
men eftersom det är fullt med snö fick Dick ta min bil till jobbet.
Det är den enda bilen som har vinterskor.
Så jag är fast i skogen med hans bil som bara har flipflop-sandaler!

Kom att tänka på en sak...
Man brukar säga att nån är "som en finne i röven" när han/hon är dryg och jobbig.
Men om du nån gång får höra "Åh, du är som en innebrännare i bajsbryggan!",
då ska du veta att du är riktigt illa omtyckt!
Att klämma en sån gör fan ondare än att föda barn!
Dick undrade vad sjutton jag höll på med när jag satt där med innebrännaren mellan fingrarna och svor...
Jag svarade bara: "Nu kommer jag ihåg hur ont det gör, det blir inga fler barn!"

Nu tänker ni säkert:
Men, öööeee, var hon tvungen att skriva så?
Då har jag ett svar till er prydfisar:
Ja, det var jag! Passar det inte behöver ni inte läsa min blogg.

Hmm... Ja, det var nog inte mer jag hade att säga idag...
Jo, snön är här så nu behöver jag inte skämmas för att jag redan klätt granen och julpyntat!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hjfhk

2008-11-21 @ 12:40:24
Postat av: Anonym

jn

2008-11-21 @ 12:42:52
Postat av: Mar

meeen nu vet ju alla att jag går på v.v din bajs!

2008-11-21 @ 14:40:14
Postat av: Sebra

So? Inte visste jag att det var en hemlig klubb! Isåfall vill jag oxå vara med!

2008-11-21 @ 16:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0