Bojkotta bebisutställningar!

Som förälder älskar man sitt barn villkorslöst och alla som någonsin fått barn kan nog säga att dagen bebisen kom var "den lyckligaste dagen mitt liv"
Därför är det extra irriterande när någon liten sorglig människa, antagligen med någon läskig störning i hjärnan, slänger ur sig kommentarer som:
"Du skaffade bara ungen så du kunde visa upp den"
(kommentar till min förlossningsberättelse)
För det första är det "hon" inte "den" och för det andra så har jag inte tid att visa upp henne för någon eftersom jag knappt har tid att duscha!
Jag tycker att det är rätt underligt att slänga ur sig något sådant...
Antagligen så känner jag inte den personen särskillt väl, eftersom jag bara "visat upp" Lilja för vår släkt och 2 av mina vänner.
Inte visste jag att man skulle göra som Michael Jackson och slänga filtar över huvudet på ungen så fort man ska gå utanför dörren!?
Det är rätt mycket man måste ta reda på innan man skaffar barn!

Nr 1: Visa aldrig ditt barn för andra människor! Det kan skada barnet allvarligt!
Nr 2: Om du tar foto på ditt barn, visa aldrig fotona för dina vänner eller din familj! Bränn dom så fort dom blivit framkallade!
Nr 3: Prata aldrig om ditt barn! Folk kan faktiskt ta illa upp av att du skaffat barn!

Min anonyma lilla vän, är det något mer vi ska lägga till listan?
Du som slänger ur dig dina åsikter så friskt måste säkert ha många fler på lager!?

I'm waiting!

Jag tycker förresten att det uttrycket "visa upp" är rätt lustigt...
Låter nästan som att jag går på bebisutställning med Lilja och har henne i en bur så att olika domare kan gå och studera henne...
Vet inte var du brukar spendera din tid, men jag tycker nog att du borde sluta gå på bebisutställningar, det låter inte särskillt humant att behandla barn på det viset!

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Familj på tre <3

BRA!

2008-10-15 @ 10:46:12
URL: http://josiejoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0