Den där Sofia...

Så...
Vad har hänt sen sist?
Jag har blivit helt sjukt full av hormoner igen, påminner om graviditeten.
När jag blir trött på Lilja och vill sälja henne på tradera försöker jag ta mitt förnuft till fånga och hitta andra saker att kanalisera min ilska på...
DICK!
Jag kan störa mig på allt han gör...
ALLT... Inga problem alls!
Jag kan t.o.m vilja skrika: "Hur fan äter du egentligen, jävla människa?!"
(Vilket jag självklart inte gör, det går inte att tugga och skrika på samma gång utan att spilla och då blir det stökigt och då får jag ångest över det istället.)
Iaf, han tar det som en man(försvinner till jobbet och tackar gudarna för att man inte får vara föräldralediga samtidigt) och jag tar det som en kvinna(öppnar kylskåpet och trycker i mig allt från mögelost till proviva och håller sliskiga tal på kvällarna där jag lovar att inte vara irriterad nästa dag).
Jag tycker att vi löser det på ett helt OK sätt!

Hmm...
Annars inget nytt...
Ålagillen var väl sådär, fick sitta i ett annat rum med Lilja eftersom de överförfriskade människorna ville drömma sig tillbaka till sin tid och låtsas att de var på konsert där låtarna gick ungefär såhär:
"Det finns inga soldater mer, det finns inga gevär! Och ingen känner längre till det ordet millitär!"
Vi fick oxå vääääldigt många tips om hur vi ska ta hand om vår dotter.
"Låt henne skrika!" "Du ska rapa henne såhär..."  "Hon är inte hungrig nu... Hon vill bara rapa!"
Vad hade vi gjort utan alla dom råden???!!!
Tur att dom sa att vi skulle rapa henne, vi trodde det räckte med att hänga henne upp och ner i fötterna!
Fick även rådet att jag skulle fortsätta leva tillsammans med Dick för alltid...
Bra råd, hade iofs inga andra planer, men tack!
Fick även höra av Dicks bror(innan festen) att jag styr och ställer över Dick och att han inte får gå ut för mig...
Väldigt märklig iaktagelse, eftersom jag uppmanar Dick till att festa mer och träffa nya vänner så fort jag får chansen.

Världen är bra lustig ibland!

Idag har jag och Lilja haft myskväll, ligger i sängen och kollar på film nu när pappsen jobbar.
(Kallar det kvalitetstid, men det är mest för min skull, Lilja sover bara ändå.)

Och nu vaknar hon!
Det betyder FRAM MED TUTTARNA!

Bye!

Kommentarer
Postat av: Anna i skogen

Åh, vad mysigt ni verkar ha det :) Mellan skriken o hormonsvängarna... Alltid lika kul att titta in till din blogg. Men nu e det tillbaka till tenta-skit-plugg.

Puss

2008-10-28 @ 18:36:09
Postat av: Hilda

Gud vad jag saknar dig, människa! Och jag fattar inte att jag inte träffat bebben än. Jag som till och med tänkte hälsa på dig redan första dagen på BB (eller vad fasen det nu kallas). Jag är sjukt dålig och lat. Får bara sån ångest av att åka till Höör och familjen och skit. Men snälla snälla ring nästa gång du ska till Lund eller typ Eslöv eller något för jag saknar dig något extremt! Puss

2008-11-02 @ 23:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0