När en flicka skriker på skånska...

Var hos mamma igår...
Jag och Lilja!
Vi är ett bra team, hon och jag...
Dick sa för nån dag sen när jag gick och sjöng "När en flicka talar skånska" för 150 000:e gången för den skrikande bebisen:
"Du har så bra hand om henne!"
Inte för att hon slutade skrika, men för att jag ORKADE sjunga till halv 12 på natten!
Jag vet inte varför jag sjunger den egentligen...
Det blir bara så i ren panik när jag inte kan några bebissånger och det är den enda svenska sången jag kan.
Det blir antingen den eller "Mercedes Benz"...

Aaanywho...
Idag ska jag nog hem till min syster.
Hon har inte träffat Lilja än, så hälsar jag inte på snart blir hon nog arg på mig.
Kanske tar med mig mamma om hon vill, som pratar väldigt rolig svengelska by the way!
"Jag gillar det där 'två and a half man'"
Syftade på "two and a half men"...
Det är bra att ha med sig mamma, för när Lilja behöver kräka så gör hon det på henne.
Men idag har jag varit klok nog att packa ner extra kläder till henne(Lilja, inte mamma).
Dessutom luktar Lilja jätteäckligt i munnen nu för tiden så då är det ännu viktigare för allas välfärd att hon byter om när hon har spytt ner sig.
Jag har nämligen tagit rådet av min arbetskollega att steka vitlök i olivolja och ge en tesked varje dag.
Det ska tydligen hjälpa mot kolik...?
Vi får väl se.
Det lär ju inte vara någon som kommer att ragga på oss direkt.
Mina tuttar luktar som en gammal kebab efter att Lilja har varit och ätit!

Jaja, nu ska jag klä på mig...
Och kanske ta ut hundarna, här luktar hundfis i hela huset!

Tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0