Läkarbesök + mediciner(förhoppningsvis!)

Min gräns är nådd!
Hah!
2 veckor, inte ens det och min gräns är nådd!
Inatt var Lilja helt sjövild!
Hon revs och slogs och skrek för att hon hade så ont!
Dick tog henne ett tag och jag kom på mig själv med att ligga och stirra tomt i golvet och tänka:
"Det måste vara flera minuter sen jag blinkade! Hur länge klarar man sig egentligen utan att blinka innan ögonen torkar ut?"
Tänkte ta tiden, men jag orkade inte lyfta blicken från smutsfläcken på golvet, så jag sket i det!
Varje gång Lilja grät började jag gråta och Dick fick trösta oss båda 2(dock lite irriterad på mig).
Vår stackars lilla galna bebis...
På morgonen bestämde jag mig för att låta henne skrika hos sin pappa lite så jag kunde få duscha.
Jag drömde jag mig bort... Lååångt bort.
Jag var på en strand på Hawaii och stod och duschade av mig havsvattnet och jag hade blommor i håret och allt var jättemysigt... Helt plötsligt förvandlades jag till en val som små gubbar stod och borstade med små kvastar och sköljde av med högtryckstvätt... Då öppnade jag ögonen och koncentrerade mig på att duscha istället.
På nåt sätt ville jag ur vattnet när jag fick bilden av mig själv som en stor val.
Jag behöver duscha konstant för alla vätskor som kommer ur min kropp luktar väldigt mysko.
Dick tittade förfärat på mig häromdan och sa:
"Uueeehh, ska inte du duscha snart?" och så gick han in i ett annat rum.
Vi är väldigt öppna mot varandra, Dick och jag...

För någon dag sen skulle Dick ta Lilja och gå ut med henne i vagnen i några minuter så jag kunde få vara lite normal och kanske t.o.m bajsa utan en skrikande bebis hängandes på armen...
Det gick sådär...
Dick hade varit så manlig och sagt:
"Hon dör inte av att skrika lite!"
När han hade kommit till våra grannars hus vände han om och såg helt förtvivlad ut och jag hörde hur han desperat halvskrek:
"Men tyst då, Lilja!"
Men all frisk luft är bra frisk luft och hon fick ju säkert iaf minst 10 andetag av den!

Så idag ringde jag vårdcentralen och bokade tid till en läkare, han får skriva ut nån medicin...
Om inte till henne, så till mig!!!

Min bärsjal har förresten kommit!
Hon ligger och sover i den just nu, hon låter som en förkyld liten gubbe när hon andas...
Vet inte om jag ska tycka att det är gulligt eller lite creepy...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0