Hej faderittan, fem fingrar i ......

Var hos barnmorskan idag.
Som vanligt blev vi inkallade kvart över ett, när vi hade tid kl ett.
Hoppade på henne så fort vi kom innanför dörren och sa:
"Du, du kan väl ta och kolla till där nere så att allt står rätt till?!"
Hon svarade lite rättande:
"Känna på dig, menar du?"
Haha, det är så härligt språk när man är hos barnmorskan!
Man kan få säga snopp, slida och flytningar och sex hur mycket man vill, ju mer desto bättre!

Men det är jobbigt att gå till barnmorskan!
Varje gång vi lyssnar på bebisens hjärtljud tittar hon förväntansfullt på mig,
precis som att hon förväntar sig att jag ska gråta glädjetårar!
Jag kanske är jättehemsk, men jag tycker inte att det är så jättespeciellt att lyssna på för 100 gången i rad...
Visst blir man glad att allt är som det ska, såklart!
Men att ha en barnmorska 10 cm från näsan leénde och titta på en tills man låtsasskrattar
och säger nåt sliskigt som: "Naaw, vad busig hon verkar!"  i ren panik för att hon ska sluta är bara jobbigt!

I alla fall...
Hon skulle känna på livmodertappen och hon tog i allt vad hon kunde!
Hon tryckte upp fingrarna tills hon blev röd i ansiktet och sa:
"Den ligger fortfarande långt bak, jag når inte den!"
Okej, tänkte jag... Då kan hon ju sluta nu...
Men inte då!
Här trycktes det på för kung och fosterland!
Och hon envisades med att säga:
"Jag når inte den!"
Kändes som ett Indiana Jones - avsnitt i mitt underliv.
(Ni vet, när nån snubbe hänger i en lian och försöker få fatt på en diamant...)

Dick var helt förskräckt när vi kom ut därifrån...
Stackaren trodde hon försökte dra ut bebisen!

I ren frustration tog jag hundarna när jag kom hem och gick in till Höör.
(Mamma fick köra mig hem, annars hade mina ben gått av!)
Tänkte att det kunde starta förlossningen, är ju en jäkla bra bit att gå!
Men nej...

Alltså, gott folk!
Bebisen kommer inte förrän efter jul nån gång, så ni behöver inte gå och vara på helspänn!
Denna bebisen är INTE redo att komma ut...

Gydbaj

Kommentarer
Postat av: maaar

För fan sofia du måste skriva en bok eller nått för det finns fan ingen som får mig att skratta så. tänker på dig!

2008-09-17 @ 19:54:18
Postat av: Sofie

Hittade din blogg nyss o skrattar hysterisk när jag läser detta inlägget. Jisses vilken bra beskrivning. Barnlös som man är så ser man nästan verkligen fram emot att bli gravid nån gång i framtiden :) Hahahaha!! Tack för kvällens roligaste :)

2010-08-09 @ 19:24:03
URL: http://www.nogg.se/SofieD

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0