Den 5 december!

I lucka 5 ska jag avslöja en hemlis, som kan ställa till det en del för mig.
Jag borde kanske inte, men gör det ändå.
Well, well... Here I go:

Jag tycker att Björn är ett dumt namn!

Om man nu ska döpa sina barn efter ett djur, varför inte Piggsvin, Igelkott eller Grävling?
Hej, jag heter Grävling Svensson!
Nej, det går ju inte... Men BJÖRN(?!) det går alldeles utmärkt!
Varför har just Björn blivit så poppis bland djuren?
Otroligt dumt.

Nu undrar ni kanske varför det skulle ställa till det för mig..?
Jo, såhär ligger det till.
Dels för att det finns 61 155 män och 23 kvinnor i sverige med det namnet, och dels för att en av dom 61 155 männen är AnaBanänas(en av mina närmsta vänner) man.

Förlåt, AnaBanäna!... Och grattis på födelsedagen, idag!


(Ja, jag inser att min egen man är döpt efter en manlig kroppsdel(Dick) och min dotter efter en blomma(Lilja), men det är en helt annan historia, haha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0