Den 8 december.

Lucka 8:

Detta kanske egentligen inte är en hemlis, mer en sanning/fakta:

Jag är sjukligt rädd för grodor!

Och då menar jag inte att jag hoppar till och säger:
"Oj, en groda, vad läskigt." och går vidare.
Jag menar att jag skriker som en hysterisk kärring och springer in i huset och tvingar McLovin' ta bort den.

Våren då jag och McLovin' träffades var hemsk...
Det fanns grodor överallt!
När man körde vid skogen var det som att köra på kullersten.
Vägarna var fulla av grodor och jag löste tydligen problemet på ett mindre bra sätt, eftersom jag blev förbjuden att köra bil.
Så fort jag såg grodor på vägen blundade jag, gasade på och väjde undan.
Detta resulterade i flera "Vafan, Sofia! Vi körde nästan av vägen!", och ingen ville åka bil med mig.
Svärmonstret försökte en gång, under en svampplockning, intala mig att dom är fridfulla(!) och vackra djur, men det kan jag ju se med mina egna ögon att dom inte är.
Det finns inget fridfullt med en groda som ligger och lurpassar under ett löv, för att sedan hoppa flera meter upp i luften åt mitt håll(Ja, ALLTID åt mitt håll!) och anfalla med sina äckliga simhudsfötter.
Dom kan lukta till sig rädsla, vet ni!
Dessutom är dom inte vackra!

Varför jag fått denna fobi(på vuxna dar) vet jag inte, jag kan inte komma på nån traumatisk grodhändelse.
Men någonstans gick det tydligen snett...
Vissa säger att det är märkligt, men jag försöker intala mig själv att det är charmigt!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0