Jag fyller 276 nästa år.

En grej jag inte fattar är varför vissa föräldrar envisas med att svara i månader när man undrar hur gamla deras barn är.
"Hur gammal är hon?"
"Hon är 23 månader nu!"
Varför inte bara säga:
"Hon fyller snart 2 år."
Jag svarade i månader när Brallan var under året för jag visste inte vad jag skulle svara annars. Hon hade ju inte fyllt nåt år än.
Men nu säger jag:
"Hon fyllde 1 år i september.", eller något liknande.

Och en sak jag med undrar är när man såfall slutar svara i månader..?
Efter året? Efter 2 år? När?

Jag säger iaf inte:
"Jag är 266 månader!", när någon frågar mig om min ålder.

Kommentarer
Postat av: Diana ( mamma till Hampus & Nathalie)

Det har faktiskt jag med undrat över! Jag har alltid sagt typpre is fyllda ett eller 1.5 år eller snart 3 år. Sa månaderna upp till ett år. Senast idag när jag frågade om en ålder på ett barn fick jag svar tillbaka: 20 månader. Jag som då är lite trög i bollen fick hjärncellerna börja jobba för att jag skulle fatta att barnet snart fyller 2 år.

2009-12-14 @ 22:14:18
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0