Jul, jul, fattiga jul!

Inatt har varit en dum natt.
En elak, hemsk och ful natt!
Jag har hostat konstant och det kändes som att jag hade en pingisboll i halsen.
Brallan var inte samarbetsvillig heller.
Hon skulle upp kl tjugo över 7 i morse... Trodde hon!
Icke!
Vi går inte upp innan klockan 8 i detta hus, hur många gånger ska jag behöva säga det?!
Så hon fick ligga kvar i vår säng till 8, inte för att vi fick nån sömn, men det är en principsak.

Idag ska jag baka, för jag får besök av tjejerna imorn.
Jag borde egentligen åka och handla, för jag har inte köpt en enda julklapp, men jag har verkligen inte råd ändå.
Det känns vääääldigt bull!
Jul utan julklappar... Nä, det låter inte lika kul som jul med julklappar! 
Jag som älskar att handla julklappar.
Oh, well... Vad är en bal på slottet?
Vi ska ändå bara ner till min kusin på julafton och äta, sen ska vi fly fältet innan all fylla sätter in.
Det är bäst så!
Om ni sett "Tomten är far till alla barnen" så har ni fått en glimt in i vår släkts julaftonsfirande.

Meeeeeeeeeeeeen, nu ska jag sätta igång med dagen.
Städningen och veden avklarad.
Duschen och bakningen väntar!

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Anna

Då ska jag säga dig att jag läser din blogg också då och då. eller ja ganska ofta eftersom du är med på min dagliga "kolla-in-läget-blogglista" haha. Det slog mig att man ser inte mycket av din gris längre? vart är den!!?? lagom borta till juletid haha =) .. ha de bäst!

2009-12-21 @ 18:09:11
URL: http://annastromberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0