Julkul? Nej, Fuljul!

Nu är vi hemma från julfirandet i Hörby...
Nästa år blir vi hemma!
Jag hatar julafton. Inte julen, men JULAFTON.
Överskattat är vad det är.

Stressat hela dan... Berättar lite kortfattat:
Körde iväg mot Hörby, glömde äggen och osten hemma, tillbaka och hämta äggen och osten.
Kom på när vi nästan var framme att vi glömt julklapparna, började gråta som en liten flicka, sket i att vända tillbaka för att hämta dom.
Väl där fick man kommentarer om att man "säkert inte köpt nåt och bara hittar på", blev ledsen igen och den lilla julstämningen som fanns där innan var som bortblåst.
Hormonerna spökade och jag satt med gråten i halsen hela kvällen.
Jag var totalt utmattad och hade huvudvärk.
När tomten kom vid 19-tiden var en viss person så full att det inte var roligt längre.
H*n ramlade runt i rummet, gapade och skrek och förstörde för alla andra. 
McLovin's tålamod höll på att ta slut och jag ville bara hem.
Maria hade fixat en jättemysig och julig jul, men tyvärr blev det som det blev.
När tomten gått packade vi in oss i bilen och styrde hem mot Lillasäte.
Skööööönt!... Trodde vi!
När vi kom hem upptäckte vi att hunden hade förstört tapeterna i köket och bitit sönder allt som kommit i hans väg.

Vafan! Jag kanske inte är Guds bästa barn, men cut me some slack!
Det är tur att man har 2 ljusglimtar i huset, som lyser upp när allt känns mörkt!
Brallan och McLovin': Utan er hade jag skjutit mig själv i huvudet denna julen!


Fröken Positiv önskar er alla en God Jul och ett Gott jävla nytt år!



P.S
Tack mamma för att jag fick kräka av mig på dig och för att du förstår. Och tack för alla fina presenter!



Kommentarer
Postat av: Diana med Hampus & Nathalie

Vilken sketen julafton!! Usch för såna!! Vår hällt med på att gå i skogen men mina älskade föräldrar styrde upp den till en fin jul i allafall!

2009-12-26 @ 10:18:05
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0