Nu är det onsdagsmyyyyyys...

Jag har mer och mer börjat inse att jag har ett problem.
Med städningen...
Eftersom jag dammsög, dammtorkade och tvättade golven i måndags tänkte jag att jag INTE skulle städa igår och bara ta det lugnt och slappna av istället.
Huset var ju faktiskt rent!
Då började jag se massa små prickar och hårstrån på golvet som jag såååå gärna ville utplåna med dammsugaren.
Men jag höll mig!
Och jag var stolt!
Men...
Det slutade med att jag dammtorkade huset 2 gånger, för att kompensera för den uteblivna dammsugningen.
"Hej jag heter Sofia och är städoholist!"
SUCK!

Men men...
Idag är en ny dag!
Och visst blir man glad av att vakna och se att det ser ut såhär i trädgården!





Vi ska inte göra så mycket idag, mest ta det lugnt.
I helgen ska vi till svärmonstret och äta, det ska bli najs.
Jag gillar mitt svärmonster!
Men lite rädd är jag...
Jag är rädd för att det kommer bli tjaffs.
Vi ber henne alltid att stänga in hundarna, eftersom dom inte kan låta Brallan vara ifred.
Men det slutar alltid med att Brallan sitter med en stor hundtunga i halsen.
Och självklart är det hunden som maniskt slickar sig själv i röven i flera timmar åt gången, som stoppar tungan i Brallans mun.
Och jag är så trött på att höra:
"Men dom vill ju bara hälsa!"
Jaha, men varför går du inte och hälsar på dom då? Vill inte du hångla med röv-hunden?
Om jag slickade mig i röven i några timmar och sen slickade henne i munnen, då hade det nog låtit annorlunda.
Jaja, vi får se hur det går, det blir säkert bra.

Nu ska jag ägna mig åt min make, som är ledig idag.
Tjo!

Passar på att slänga upp några bilder på den andre mannen i mitt liv.










Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hej! Jag är inte så glad för att städa men jag tycker om när det är färdigt =0) Jag har en undran...eller snarare min pappa, han (som umgåts mycket med Dicks pappa i sin ungdom) undrar om din man jobbar någon vakt/väktare på mediemarkt i Lund?



Jod Gul

2009-12-17 @ 18:55:05
Postat av: Jag

Jepp, det gör han.

God Jul! :)

2009-12-17 @ 19:07:05
URL: http://sebra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0