Att skiljas eller inte skiljas...?

Hörde på TV i morse att vi svenskar byter partner(skiljer oss) oftare än vi byter bank...
Det är lite konstigt faktiskt.
Banker slåss ju om bästa räntan och de bästa avtalen, när vi privatpersoner slåss om vem som har finast bil och hus. Tack vare de där braiga avtalen och räntorna så kan man kanske köpa just det där fina huset, så varför inte jaga bättre bank istället för en perfa partner?
Själv så har jag rätt så hög tolleransnivå när det gäller min egen underbara man.
Jag står ut med hans äckliga strumpor i soffan och att han har dålig andedräkt på morgonen...
Men om vi nu ska hitta skäl till att jag vill skilja mig från honom skulle det vara om han är otrogen eller köper en Smart, för jag hatar båda sakerna ungefär lika mkt.

Så med andra ord har vi bytt bank en gång och separerat ingen gång...
Vi är sveriges rebeller!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0