Hål i tänderna=Hål i plånboken!

Usch... Man blir ju helt självmordsbenägen när man tittar ut genom fönstret!
Ser ut som nån har dreglat ner hela trappan...
Hallå, det är januari! Var är all snö?
Idag är det inte mkt som är bra...
Alla mina tänder gör ont. Exakt ALLA!
Jag vågar inte gå till tandläkaren, vet vad dom kommer säga.
Det kommer ungefär låta såhär:
"Jaha, Sofia! Röntgenbilderna visar att du har femtusen hål. Det kommer att kosta dig 20 miljoner."
"Ojdå, det var mycket pengar..."
"Ja, så går det när man inte använder tandtråd förrän man är 20 år."
"Mmm..."
"Vi har en tid för dig på tisdag. Vill du betala kontant eller vill du ha det på faktura?"

Dick tycker att jag ska åka till Polen och laga mina tänder där...
Vet inte om jag tycker att det är en så särskillt bra idé!
Det finns ju rätt fina proteser nu för tiden, så jag låter nog bli.
Det gör så ONT! Det är fan bara ljug att det inte känns med bedövning!
Först ska man behöva gå igenom den superstora sprutan i käken, sen all smärta för att bedövningen inte tog, sen ska man sitta i flera timmar efter besöket och vara förlamad i halva ansiktet!
Nej, tack!

Nu blev jag så upprörd att jag blev hungrig!
Bananen kallar på mig!

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0