Barnvagnsmaffian

Idag är jag både glad och sur...
Vet inte vilket som överväger mest, men jag skulle tippa på glad eftersom det känns bäst så!
Köpte en jättefin och jätteblå barnvagn till Lilja idag...
Ja, just det, BLÅ!
Tänka sig... Hon varken impolderade eller exploderade när hon låg i den, trots att hon är flicka och vagnen är blå!
Det du!
Det enda sura är att bromsarna hoppar ur kuggarna, eftersom dom är slitna...
Det är det som gör mig lite sur, för jag menar vad ska folk tro?!
"Huh, där kommer den där unga mamman som har en vagn utan bra bromsar! Och blå är den! Stackars flickebarn!"
Det är inte lätt att leva i dagens samhälle...
Barnvagnsmaffian tittar snett på oss, dyrt med blöjor, dyrt med hus, hundarna skäller på folk som går förbi, andras katter pissar i vårt uterum, tråkigt att tanka bilen, damsugarslangen bara går sönder och nu har man en vagn med dåliga bromsar!
Var ska detta sluta?
Ska Dick behöva tappa ett ben och jag bli döv innan allt blir bra?
Man kan ju hoppas att det håller sig lugnt ett tag framöver.

Försöker intala mig själv att allt detta är väldigt oseriösa problem när det är krig mest överallt i världen...
Men ändå... Jag tror inte att deras blöjor är lika dyra som våra och med ett jordstampat golv behöver man ingen damsugare. Lyx!





P.S
Till: Anna i skogen, som inte bor i skogen längre...
Jag träffar dig gärna nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0