Snurrebrallans turné runt Höör.

Vaknade kl kvart över ett imorse(Får man säga imorse till kvart över ett  egentligen?) och var helt yrvaken.
Kände mig ganska ångestladdad över att Lilja inte fått gröt än, så jag väckte henne och gjorde gröt.
Då började ungen munprutta med gröt i hela munnen så köket blev helt ommålat!
Lilja bara skrattade och fattade verkligen inte varför jag inte tyckte att det var lika kul.
Kan ju iofs vara rätt trevligt med lite beige på väggarna, men problemet är att golvet/väggarna även har blivit orangea och gröna av morots- och ärtpurré...
Tur att vi har hundar och katter som städar under borden.
När Lilja "ätit" packade jag ner henne i bilstolen och tog på mig jackan...
När jag skulle gå ut genom dörren kom jag på att det faktiskt hade varit bra att ha byxor på sig med.
Att åka till ICA utan byxor är nog ingen bra idé... Det är väl okej om man är senil eller alkoholist, men jag tror inte att jag är nåt av det. Jag är ju bara "lite glömsk".
På med brallor och iväg till macken för att tanka.
Lampan har lyst i några dagar nu så jag blev ganska förvånad över att jag faktiskt slapp putta bilen den sista biten till tanken.
Kom in på Lidl(hamnade t.o.m i fel affär) och handlade hälften av det jag skulle och lite annat som vi inte skulle ha.
När jag kom hem gjorde jag äcklig köttpurré med vitlök och ärtor till Lilja.
Eftersom jag inte äter kött själv kunde jag inte provsmaka, så jag hoppas att hon inte får en vitlökschock när hon ska äta.
Nu sover hon iaf och ska snart äta sin hemmagjorda middag: Köttpurré med morötter och potatismos...
Mmmmmmmm.
Hon har aldrig klagat innan, så det blir säkert bra!

I morgon är det babysim(om jag kommer ihåg att åka dit)!
Dick har tagit föräldraledigt för att simma med oss :)

Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0