UFC99! I was there!

Nu är vi alltså hemma från UCF-galan i Tyskland!
Det var sjukt coolt att vara där och se alla fighters live.

Vi åkte natt-tåg ner... 11 timmar tog det(om man räknar utan alla förseningar).
Vi hade turen att hamna i en kupé tillsammans med en man som hade stånd.
Mmmmmm, mysigt!
Han satt där och gned snoppen mot benet(den hängde lite mot höger lår) och såg allmänt nöjd ut.
Jag och McLovin' var mindre nöjda, och inte blev det bättre när ett relativt ungt par från Frankrike kom in i kupén och luktade som om dom smugglade in döda katter under tröjorna.
Jag satt där och höll på att kräka, medans McLovin' satt mitt emot och skrattade åt mig när jag frågade honom om vi kunde byta plats.
Efter ett tag erbjöd sig paret oss sina platser, så vi kunde få ligga ner och sova(jättegulligt!), dom hade tydligen hittat nån annan plats som dom kunde ligga på.
NU! Nu, tänkte jag att vi slapp lukter och märkligt folk(kåt-gubben sov)... Yeah right!
In i vår kupé vandrar en kille som kom från Holland(bodde i Sverige) och frågar om han kunde få låna vår biljett, för han hade inte råd att köpa en biljett till Amsterdam. Vi sa nej, vi ville inte riskera att bli avkastade om nån kom på oss. Då frågade han om han kunde låna "bara 150 euro(ca 1500 kr), detta kan vara min chans!!". Vi sa nej till det med, konstigt nog(undrar nu i efterhand varför han behövde en ny chans).
Han satt där och såg helt uppgiven ut, så jag bjöd honom på en müsli-bar... Efter några timmar säger han lite stolt:
"Jag hade pengar till en helgbiljett, dom är billigare, men då hade jag fått vänta till klockan 05!"
Efter det pratade varken jag eller McLovin' med någon vänlig ton längre.
Jag kände för att kräva min müslibar tillbaka, men då hade nog kupén luktat äckligt igen, så jag sket i det.

På tåget dit...


I Tyskland okristligt tidigt.


Väl framme i Tyskland letade vi upp ett hotell och checkade in, så vi kunde duscha och sova.
Men inte fick jag sova nån längre stund, för McLovin' ville inte sova bort hela dagen, så 1,5 timme fick vi nöja oss med.
Vi gick ut och käkade lite mat, köpte öl och satte oss på gräset utanför arenan och partajade med oss själva.
Nån timme innan galan började kom McLovin's kompisar(Johan, Robin och Albin) dit och joinade oss.
Efter ingen sömn och några liter öl var jag ganska full, så jag tyckte att det var en utmärkt idé att göra kaninöron på en tysk TV-reporter... Det tyckte inte dom andra.
Well, smaken är som baken!
När vi väl kommit till kön och skulle gå in stoppade vakten McLovin'! Han hade en alldeles för avancerad kamera med sig, så han fick springa tillbaka till hotellet och lämna den igen = inga bilder från galan.
Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuukt bull!
Iaf...
McLovin' hann tillbaka innan galan började och under tiden fick jag krama Mario Yamazaki och hålla Bruce Buffer i handen(han hade inget val, jag spang efter honom och vrålade: "BRUCE, BRUCE, PLEASE!", fick fast honom och höll honom krampaktigt i handen tills Robin hade fotat oss med sin mobil.)

Arenan


Moi...

McLovin'

Resten av gänget!
Bak fr vänster: Albin, Robin, Johan.
Längst fram: McLovin'


Galan var bra bortsett från att det fanns vissa saker som domarna skulle varit mer uppmärksamma på.
Det var även dåligt att Rich Franklin blev tilldelad en vinst, när det var Wanderlei Silva som skulle vunnit.
Dick trodde jag var sur hela tiden, men jag hade glömt mina glasögon hemma och satt och koncentrerade mig så mycket det bara gick för att kunna se nåt.
Meeeeeeen, skitsamma! Coolt som fan var det iaf!
Jag var typ en millimeter från att nudda både Rich och Wanderlei när dom gick ut :)

Efter galan märkte jag att hela jag svullnat upp.
Mina händer var helt prickiga och såg ut som boxningshandskar, fötterna försökte tränga sig ut genom sandalerna och jag hade massa märken överallt efter saker som suttit mot mig.
Det gjorde megaont och vi skulle gå till McDonald's... Inget vidare kul, men jag kände mig redan ivägen(inte lätt att vara ensam tjej med 4 killar) så jag försökte hänga på så gott jag kunde.
Efter Donkan gick vi till hotellet och tog en dusch och somnade.

Tidigt nästa dag åkte vi tåget hem igen, utan några större incidenter.
Jag och McLovin' satt mest och skrattade åt allt och betedde oss som 8-åringar.
Jag tror det var p.g.a sömnbrist.

Nu är vi hemma igen hos Lill-Allan Bajsbrallan och alla dom andra djuren.
Mea fick en skoning idag i present av oss.

Nu ska vi laxa(inget hippt uttryck för sex, vi ska alltså tillaga lax)...
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0