Stackars Mea ska få en mamma!

Idag har vi kollat pålle!
Defys ägare ska sälja henne, så jag skulle titta på en ny foderhäst.
Hittade en annons om en häst som sökte nytt hem permanent(inte det vi letade efter, men ändå).
Ringde dit och sa att jag var intresserad, lät ungefär såhär:
"Blablabla... Är intresserad av din häst, är pållen kvar?"
"Vilken tur! Ja, hon är kvar. Jag håller på att sätta ut en ny annons nu, sista försöket sen går hon till slakt."
"NEJ! Jag tar henne!"
Åkte och tittade på henne...
En mager stackare utan muskler i kroppen, som var hur snäll och go som helst!
Mycket att göra med henne, men kunde inte låta henne gå till slakt!
Dick tittade på mig med en uppgiven blick och sa: "Okej..."
Så nästa vecka kommer lilla Mea("Memme") till mig och hon ska bli helt överöst av kärlek, mys och mat!
Och långa skrittrunder väntar, så hon får nya muskler.

Happy me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0