Att cykla rakt in i växthuseffekten!

I know, I know, I know!
1 vecka sen! Fy skäms!
Men jag har varit sjuk, Lilja har varit sjuk, Dick har varit sjuk och Buddha ska säljas.
Det har varit jättemycket.

Buddha och Dexter trivs inte så bra ihop längre.
Dexter har börjat tappa vikt, eftersom Buddha uppvaktar honom hela tiden och vill sexa lite.
Det vill inte Dexter, han är inte redo att öppna garderoben helt enkelt och det får ta den tiden det tar!
Dessutom har vi inte tid att motionera Buddha så mycket som han behöver.
Han är ju en spårhund och han behöver betydligt mycket mer motion än Dexter(som man får putta ut genom dörren på morgonen).
Så nu ska Buddha hitta ett nytt hem. Vi ska hitta ett hem till honom på landet där han kan springa hur mycket han vill och få utlopp för all sin energi! Så slipper han att stressa. Han blir ju själv jättestressad när han uppvaktar Dexter, det är inte bra för nån av dom.
Jaja, nog om det.

Igår cyklade jag för första gången med Lilja!
Hon tyckte det var jättemärkligt, men hon verkade ändå gilla det.
Hon satt och hade en massa ljud för sig, sen somnade hon.
Så fort cykeln hoppade till blev hon skitarg och skällde på mig i sömnen.

Idag hade jag tänkt cykla till stallet, men Emelie kommer hit, så jag hinner nog inte det.
Får ta bilen istället och får helt enkelt stå ut med att alla miljöaktivister glor skitt på mig.
"Save the planet" my ass! Tror det behövs mer än att alla åker kollektivt och sopsorterar för att vår jord ska palla trycket.
Men man kan ju försöka att hjälpa till så gott man kan, det är klart...
Men inte idag, idag tar jag bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0