Pooooor pork chop!

Jag har precis betalt räkningar för ca 5500:-
Och snart ska det betalas av på lånet av huset och bilen som sammanlagt blir ca 7500:-
Och vi har även fått turen att skorstenen ska sotas denna underbara månad, så då får man ju lägga till nån tusenlapp.
I vanliga fall hade detta inte varit så farligt, men med en mammaledighetslön svider det i plånboken.

Behöver jag ens säga att jag inte vill byta julklappar i år?!

Men, men...
Allt går!
Fröken ekonomiskt positiv
ler och biter ihop!
Annat är det med Herr ekonomiskt negativ, som blir fysiskt dålig av räkningar.
Så jag tar hand om allt sånt själv, för att slippa få sår i öronen.

Och nu till en helt annan grej...
Jag har faktiskt lagt lite pengar på att klippa mig idag.
Jag har inte varit iväg och fixat håret sen i våras innan vi åkte till grekland, så det var på tiden.
Jag såg framför mig hur snygg och fräsch jag skulle bli när jag satt där i stolen, men allt slutade med att jag såg ut som ett sorgset ägg.
Jag vet inte hur, men det bara blev så.
McLovin' säger att det är jättefint, men det kan man ju inte tro på...
Han skulle ju aldrig få för sig att säga:
"Vad fult det blev, älskling! Du ser ut som ett ägg!"

Meeeeeeeeeeeen...
Nu ska jag iaf göra kladdkaka!
Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0