Svärmorsscenariot!

Jag ska försöka förklara detta underbara scenario så bra jag kan...
Idag åkte familjen Vernersson hem till McLovin's mamma för att sortera skräp från pojkrummet.
Alla saker står i ett litet rum fullt med damm och hår på ovanvåningen.
Inte ett drömställe för en bacillrädd städoman som jag!
Ungefär såhär lät det när jag försökte förklara varför jag inte ville ta hem nåt därifrån:
(Svärmonstret=S, McLovin'=M och jag=J)

S
: "Här är jätteäckligt inne. Här ligger fullt med kattspyor och jag kommer inte åt dom, så jag har låtit det vara."
M visar upp nåt skit från golvet...
M: "Älskling, vill du ha en sån här?"
J: "Nej, jag vill inte ha nåt härifrån."
M: "Varför inte då?"
J: "För att här är äckligt!"
S: "Tack, så mycket!"
J: "Men det sa du ju själv."
S: "Jaja..."
M visar upp en studsboll...
M: "Vill du ha en stor studsboll, älskling?"
J: "Nej, jag vill ju inte ha nåt härifrån."
S: "Varför inte då?"
J: "För att jag inte vill dö i Hepatit!"
S: "Men vad skulle det vara för hepatit?"
J: "Jag vet inte... Men jag vill inte ha nåt från detta rummet."
Lite senare...
S: "Vill ni ha nåt? Mat eller nåt?"
J: "Nej, tack. Vi ska göra cornfärssås när vi kommer hem."
S: "Eller det är för äckligt för dig att äta här?"
J: "Nej, vi behöver ju inte äta från golvet på ovanvåningen."
S tar fram pepparkakor och vänder sig mot M...
S: "Ska du ge din fru en pepparkaka?"
J: "Ja, jag kan ta en så jag blir snäll."
S: "Ja, det kan behövas!"
J: "Ge din mamma några extra för säkerhets skull!"

Suck
... Ibland längtar man extra mycket efter en semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0