Vaccinera eller inte?!

Jag har blivit kallad!
Det känns som jag är med i en tävling och får välja en låda mellan pest eller kolera...
I låda 1 finns: Vaccin!
Kommer du reagera bra på det? Kommer det skada din bebis i magen? Kommer du få neurologiska sjukdomar? etc etc...
I låda 2 finns: Svininfluensa!
Kommer du få det? Isåfall blir det lindrigt eller kommer du att dö?

Faaaaaan, vilken beslutsångest jag har!
Jag skiter väl egentligen i om jag tar sprutan eller inte, men jag har en annan människa att ta hänsyn till, nämligen den lill* krabaten i min mage.
Och nu när det dessutom erbjuds vaccin till Brallan blir jag ännu mer ångestladdad!
Kommer hon att bli dålig av det och få massa konstiga biverkningar?
Det är ju relativt otestat! Iaf på lång sikt...
Jag hade aldrig förlåtit mig själv om hon fick elaka biverkningar och sjukdomar p.g.a vaccinet.
Men jag hade heller aldrig förlåtit mig själv om hon dog i svininfluensa, för att vi bestämt att hon inte skulle bli vaccinerad!

Jag tror att hela grejen med svininfluensan är ganska överdriven av media...
Men folk dör, och det är unga och tidigare friska människor som drabbas.
Och, ja, man får ett helt annat perspektiv runt såna här frågor när man blivit förälder!
Man blir mer hysterisk och ifrågasätter allt som rör ens barn, för det är inte längre ens egen kropp det handlar om.
Man har ansvar för ett annat liv.

Usch, nej!
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra!

Hur har du gjort?

Kommentarer
Postat av: Therése

Hej Sofia. Tänkte bara berätta att jag inte tagit vaccinet och en del i min närhet har inte heller gjort det. Jag kan inte säga var du bör göra. Känns efter. Vad säger din magkänsla dig? Ta hand om dig!

Puss&Kram//Therése

2009-11-13 @ 21:15:46
Postat av: Diana- mamma till två hjärtan!

Jag har samma frågor som dig. Det känns som det har storats upp då mycket på media. Det gör det varje år när vinterkräksjukan kommer. Men i år är det extremt för svinet. Dem visar alla dödsfall i svinet men det sägs inget om dem som haft svin och klarat sig bra . Hur många är dem då?

Nej jag skiter i sprutan för det känns som det har förstorats upp.

Och det är redan många som vaccinerat sig så då borde ju svinet minskas.. Sen vet man heller inte om man kan bli skadad av det eller det är bara folk som hittat på.. Läste precis en tidning om en tjej som hade haft svin- hon hade fått den utomlands och hon skrev att det var inte mycket värre än vanlig influensan. Så därför ska jag inte vacinera mig- sen vill jag heller inte bli kass av vaccinet som man kan bli, nej jag är faktiskt inte rädd för att få svinet i heller..

2009-11-13 @ 21:40:40
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0