En parkdag!

WOOOW...
Vad jag är trött!
Jag och Brallan drog med Moster Marran till Skånes djurpark idag.
Jag tvingade Marran att agera Nanny åt Brallan, för jag var trött.
Det tyckte Marran var lite jobbigt, för Brallan hade nämligen bestämt sig för att hon skulle gå rundan själv och följa med alla andra barn som gick förbi henne.
Jag tror att Marran var glad när hon klev av min bil och åkte med tåget hem till Åkarp igen!
Men dagen var iaf väldigt trevlig och mysg... Förutom alla pryda föräldrar som tittade förfärat på Brallan när hon tuggade på pinnar/kottar/löv mm, dom människorna kunde man varit utan!
Men hallå!
Försök du att få en 1-åring att inte gnaga på pinnar och löv när hela marken är full av dom!
Blir så trött...
En stockholmsmamma(som förmodligen aldrig varit i skogen förr) sa t.o.m till sin son högt och tydligt när hon gick förbi oss:
"Den bebisen tuggar på en pinne, det var ju inte så bra!"
SUCK! Hur orkar folk ens lägga energi på sånt?

Efter djurparken åkte vi till stallet, så att Brallan kunde rida(=sitta på hästen när hon åt hö) lite på Mea.
Sen var det raka vägen hem till sängen

Så nu sover mitt vackra, lilla barn!
Hon har varkligen varit duktig idag, nästan inget gnäll alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0