Genre: Drama!

Vilken dramatisk kväll!
Vi har haft kalas för Brallan idag och svärmonstret kom tidigare för att hjälpa till.
Det var jättegulligt.
Men mitt i all stress blev det jobbigt med våra olika viljor och fräcka kommentarer oss emellan, så jag önskade att jag kunde byta bort henne mot en stum svärmor. Eller kanske rent av sälja henne till en annan svärdotter för en slant..?
Iaf så blev kalaset bra och allt var frid och fröjd fram mot kvällen.
Så när alla gäster åkt hem och vi plockat undan ringde jag svärmonstret, för att tacka henne ordentligt för all hjälp.
Hon svarade inte i telefon!
Jag ringde och ringde och ringde... Men inget svar!
Jag målade upp massa scener i mitt huvud hur mojjan låg medvetslös i hallen och tuggade fradga, så jag började bli smått panikslagen.
NEJ! Jag menade inte det jag tänkte! Jag vill inte ha nån annan svärmor!
Då letade jag upp numret till hennes granne och ringde och sa till honom att gå över och kolla så att mojjan var vid liv och välbehållen.
Vid det laget hade jag jagat upp hennes stackars söner oxå, som först inte alls hade trott att hon var medvetslös.
Efter ett tag så ringer mojjan och förklarar lugnt med skratt i rösten att hon suttit utomhus och inte hört telefonen.

Nänä... Jag är ju verkligen inte nån hysterisk person!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0