Familjeparkeringspolisen!

Just det...
När man är mammaledig har man mycket fritid och jag har precis skaffat mig en ny hobby. Jag har blivit polis... Familjeparkeringspolis!
Jag hatar när folk som inte har barn parkerar på familjeparkeringarna bara för att dom inte orkar gå några extra meter.
Och idag fick jag och McLovin' nog av tramserierna.
När vi plockade ut ungarna ur bilen kom ett par med sina 3 hundar i en Saab och ställde sig på en familjeplats.
Sur som en citron blev jag!
Jag rusade in i affären, letade upp en tant i personalen och sa att jag sett en bil ute på parkeringen med ansträngda hundar i och det var bäst att ägarna gick dit. Hon förstod min oro och satte fart mot förbutiken för att ropa på ägarna.
Dom ropade upp ett kundmeddelande och sen såg jag tjejen surt gå ut genom kassorna.
Höhöhö...

Där fick du, din parkeringstjuv!
Don't mess with the lady with too much spare time!

Familjeparkeringen är till för dom som har småbarn.
Det är ganska svårt ibland att få ut barn och barnstolar på vanliga parkeringsplatser om det är trångt.
Dessutom är det lättare att stå närmre ingångarna om man har fler barn som måste gå själva, eftersom man inte har 10 armar att bära med.


Nu ska jag baka muffins!

Tjo!



Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha! Vi kan bilda klubb, fick min första lilla bebis för 3 veckor sen o hunnit åka 2 svängar till Maxi o en till IKEA hela familjen, vi sitter o svär som sjömän åt alla nötter som ställer sje på parkering, på trippen till IKEA ställde vi oss o väntade på folk att skälla ut praktiskt taget! FY! ;)

2010-04-13 @ 15:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0