Katastrof!

Herregud!
Idag hände det hemskaste jag hittills varit med om!
Brallan satt naken på golvet och lekte med massa plasttallrikar/-bestick/-muggar/-glas, medan jag stod bredvid och hängde tvätt.
Helt plötsligt hörde jag ett jättehögt skrik!
Brallan satt och höll sig för snippan och vrålade.
På nåt vis hade hon lyckats på upp en plastkniv mellan benen.
Jag tror att hon hade satt sig på den, så den kommit in på nåt vis.
Den satt inte fast, men det blödde.
Panik!
Jag kan inte beskriva känslan av hur rädd jag var.
Jag gjorde allt för att inte få panik och gråta, för jag ville ju inte skrämma Brallan.
Jag såg framför mig hur vi fick åka in till akuten och sy stackars Brallan.
Och inte bara det..
Vad tror ni att personalen tänker, när föräldrar kommer in med ett barn, med en skada i underlivet?

Jag ringde sjukvårdsrådgivningen, som sa åt mig att sätta Brallan i ett bad.
Varför jag nu skulle göra det, har jag ingen aning om.
Jag försökte leta i min undersköterska-hjärna efter en bra anledning, men hittade ingen.
Hon blödde inte mer, och verkade inte ha jätteont.
Men jag gjorde iaf som tanten sa.
Hon skulle även ringa mig en timme senare(vilket är snart), och kolla av vad som hände.
BVC blir hon skickad till imorn, så att nån får titta på henne.

Jag har försökt kolla lite nu efteråt, och jag kan inte se nån större skada.
En liten repa vid den ena inre blygdläppen är allt jag ser, så jag hoppas att det bara är den som skadats, så det inte sitter längre in.

Fy, så hemskt!
Jag tycker så otroligt synd om min lilla knäppis.

Nu åker allt, som går att stoppa in i underlivet, ner i en låda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0