Vilse på motorvägen.

Jisses, vad jag är trött!
Vaknade totalt outvilad av att McLovin' vrålade:
"Kommer du upp, så vi kan dricka kaffe innan jag sticker?!"
Så jag fick tjusigt masa mig upp ur sängen.
Öööch!
Nu har min älskade iaf kört till jobbet, och jag har påbörjat städningen.
Brallan kollar på Alvin och gänget 2, och Älvan ligger i Brallans säng.

Jag köpte föresten en Sky Glider igår.
Jag körde ända till Vellinge, för att hämta möget.
Fy fan, vad jag var vilse.
Jag körde fram och tillbaka, fram och tillbaka, och förbannade mig över Hitta.se:s vägbeskrivning. Men när jag väl hittat dit, och skulle hem igen, kände jag mig iaf säker på var jag skulle.
Jag satt där i bilen på E22:an och matade Älvan, och pratade i telefon med McLovin', samtidigt som jag förklarade för Brallan att elefanten i hennes bok inte var en anka. Och just när jag tänkte, "Fan vilken simultanförmåga jag har! Inte många som kan göra så mycket på en gång, samtidigt som man hittar hem från ingenstans.", såg jag mig omkring.
Yes, jag var vilse.
På väg mot Helsingborg, tydligen.
Paniken började ta fart.
"Helsingborg? Hur fan kommer jag av denhär vägen?!"
Till slut svängde jag av mot Center Syd, och fick köra några extramil hem.
Bra, Sofia! Verkligen utmärkt simultanförmåga.
Barnen var sådär lagom glada, efter 3 timmar i en bil.
Men vi kom iaf hem, lagom till Älvan skulle lägga sig.

Idag händer det inte mycket.
Jag ska ta det lugnt, städa lite, och kanske använda min nya träningsmaskin.
Sen ska jag lämna Brallan, för hon sova hos sin mormor inatt.
Så jag antar att jag kommer att få hem en sockertoppad unge imorn.

Det var det!
Nu ska jag gå och äta lite citronfil.

Tjo!



Kommentarer
Postat av: madde

ja hitta.se vägbeskrivningar suger! man fattar ingenting av dom....:/



2010-08-08 @ 13:48:29
URL: http://metrobloggen.se/madeleines

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0