Brand och sånt vanligt ni vet.

Idag har vi varit på Center Syd och handlat dom sista julklapparna...
Trodde vi.
Vi glömde bort min lillebror och mina systersöner.
Bra jobbat!
Men 2 av dom vill ändå bara ha pengar, så det löste sig ganska smärtfritt.

McLovin' höll förresten på att elda upp huset idag.
När han gick ut och skulle ge Bella lunch brann det i en påse på trappan.
Varför?
För att han hade tömt kaminen i morse och trott att där inte var nån glöd kvar.
Fast det hade det varit och det hade tagit sig.
Vi hällde massa vatten över det och slängde resterna i en back i snön.
När vi sen kom hem från Center Syd 5 timmar senare hade hela backen brunnit upp och där var FORTFARANDE glöd kvar.
Helt galet!
Vi hade ju släckt det med vatten. Jävla tur att vi inte hade slängt det i soptunnan!
Man blir rädd nu i efterhand när man tänker på allt som kunde ha hänt.
Tänk om vi inte märkt det innan vi åkte och shoppade.
Då hade vi kanske inte haft nåt hus kvar när vi kom hem.
Usch...
Sånt är lätt hänt och vi ska vara glada att inget hände.
McLovin' var ledsen, men han gjorde ju inte det med vilje.
Det kunde lika gärna varit jag som gjort det.
Men nu har vi iaf lärt oss en läxa båda två, så det misstaget gör vi inte om fler gånger.

Ikväll har jag gjort nya smycken.
Ametist heter ädelstenen jag har använt idag, tillsammans med sötvattenpärlor.


Dessa små fiskorvar har jag och McLovin' gjort tillsammans.
Men dom är INTE till salu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0