Läkarbesök.

Jag skickade förresten McLovin' till doktorn för några dagar sen.
Han har ju gått mig på nerverna med sitt nysande och snorande och väsande och harklande och alla andra äckliga ljud man kan tänka sig.
Det visade sig att han var allergisk mot lite olika saker.
Framför allt kvalster.
KVALSTER?!
Det tar jag som en kniv i ryggen!
Jag städar 124 gånger om dagen och mannen har mage att gå och bli allergisk mot kvalster?
Det ska ju inte ens existera här!

Jag funderar på att åka och skälla ut läkaren, för det måste ju vara en felställd diagnos.

Pff... Kvalster...
Du kan vara ett kvalster, gubbe!




Kommentarer
Postat av: Emilie- Mamma till Liam

du tycker detta är konstigt, det tycker jag med, men jag är också allergisk mot kvalster och är som du en städoman...städa städa städa.

Jag är uppvuxen så och det var så jag blev allergiker, mina föräldrar höll det för rent och där efter tål jag inte kvalster.

Så var rädd om dina barn, städa inte för mycket för DERAS skull...ja det låter helt galet jag vet !

2010-12-16 @ 20:24:19
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Staffan Larsson

Hej,

Ta det lugnt. Kvalsterallergi har ingenting med damm att göra och städning hjälper därför inte. Läs mer här: http://www.medeca.se/kvalsterallergi/om-kvalsterallergi



Vänliga hälsningar

Staffan Larsson, Medeca Pharma

2010-12-17 @ 13:30:28
URL: http://www.medeca.se
Postat av: Malin Dahlman

Ett hett tips för att slippa en del av nysandet och snörvlandet är att INTE bädda sängen direkt utan låt den gärna vara obäddad ett tag =) Det funkar jättebra mot Gussis kvalsterallergi =) Och så är det himla skönt att ha en anledning att inte bädda.. Jag hatar att bädda :P

2010-12-17 @ 13:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0