Tossigt!

Vilken dag!
Jag vaknade med en ond rygg, som vanligt.
Alltså, jag HATAR vår säng!
Vi får en ny i januari som tur är, men just nu känns det som en klen tröst.
JANUARI.

Hur som helst så hann jag och McLovin' precis äta frukost innan han pös iväg till jobbet. Jag började städa, plocka undan och kom på att jag lovat Sandra att vi skulle komma hem till henne.
Jag pallade inte, så jag ringde Sandra och bjöd hit henne istället.
Som kompensation lovade jag kålsoppa.
Helt plötsligt blev det stressigt och jag skalade potatisar så fingrarna fick kramp.
Jag hann precis bli färdig med soppan när Sandra knackade på dörren.
Där stod jag svettig och blek i en fleecemorgonrock(för inte hade jag hunnit få på mig kläder heller. Jag menar klockan var ju bara halv 2.) och bara: "Välkommen!"
Vi käkade soppa, kollade på lite Shrek och snackade skit.
Mysigt värre.

När Sandra kört hem var det dags att städa IGEN.
Mina barn har nämligen inte lärt sig konsten att leka fint.
Dessutom hade en katt bajsat inne i badrummet och hunden fick akut diarré i köket.
Jag tycker att det är lite orättvist, eftersom jag inte ens har tid att bajsa själv!
Hur som helst så blev huset tjusigt och jag och barnen tog ett bad tillsammans. 
Efter badet drog sig barnen in på Brallans rum och vände upp och ner på allt.
Älvan blev gnällig, men hon fick inte under några omständigheter lägga sig innan kl 6. Hon har nämligen jävlats lite den senaste tiden. Vaknat mitt i natten och skrikit och velat upp. 
Så jag drog in hennes eftermiddagslur och höll henne vaken så länge som möjligt.
Till slut, när Älvan var så trött att hon nästan stod upp mot soffan och sov, tyckte jag att hon kunde få lägga sig.
Och oj vad hon somnade snabbt.





Nu sitter Brallan och tittar på Snobben och jag pustar ut.
Jag funderar på att ringa 112 och fråga om dom kan köra hit ett stort choklad till mig.

I need it!





Kommentarer
Postat av: terese

men då får väl du oxå bajsa i köket :-P Eller var du nu råkar va :-D

2010-12-21 @ 10:24:45
URL: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0