En dålig dag.

Barnen ligger och kollar på lilla sjöjungfrun för 3:e eller 4:e gången idag.
Den är bra!'
Så jag passar på att blogga lite.

Mamma var här innan och hämtade muffinsformar.
Jag är irriterad på henne.
Hon har ALLTID, så fort hon inte kommer ihåg nåt som jag säger har hänt, sagt att jag "hittar på" eller "har drömt det". Det är så jävla frustrerande.
Och vad tror alla som står bredvid och lyssnar om mig då?
Att jag bara ljuger och hittar på en massa?!
Här om dagen fick jag nog.
Vi pratade om att mamma och mitt ex hade snackat om en grej och när mamma inte kom ihåg att det hade hänt sa hon bara: "Nej, så har jag aaaaaldrig sagt! Du hittar på!"
Då svarade jag: "Nej, det gör jag inte. Det är sant."
Då sa hon: "Du hittar på egna sanningar."
Hur jävla kränkande är inte det?!
Man kan väl inte bara vräka ur sig hur som helst att folk ljuger?
Nä, fy!
Jag blev skitsur och sa åt henne att gå och det gjorde hon.
Och idag när hon kom fattade hon inte varför jag var så kort i tonen mot henne.
Vi hade inte pratat sen hon var här sist och jag förklarade för henne idag varför jag var sur.
Jag ville ha en ursäkt för att hon sagt som hon sagt, men icke.
Hon är helt oförmögen att be mig om ursäkt!
Jag ber henne om ursäkt när jag har gjort nåt fel, men hon ber ALDRIG om ursäkt när hon har sårat mig.
Hon säger bara att jag överdriver.
Men bara det att hon faktiskt har sårat mig, borde inte det räcka för en ursäkt?
Åh, jag är så irriterad.

Men men... Skit samma.
Man kan inte lära gamla hundar att sitta, heter det ju.
Man väljer ju själv vad man vill vara för en slags människa.

Ikväll ska jag göra lite smycken.
Min första leverans med 3 halsband kom bort med posten och jag lovade att göra 3 nya gratis.
Det insåg jag nu i efterhand var väldigt dumt, eftersom mina silverplätterade kedjor nästan är slut och inte är dom billiga.
Hädanefter tar jag INTE ansvar för smyckena när jag väl postat dom.

Usch... Ingen bra dag idag.
Jag ska nog sätta mig hos barnen och leka lite, så jag blir glad.

Jag slänger in en rolig bil på nakenBrallan och kudden, Dexter.
Skönt med en pälsfåtölj när man kollar på TV.

Jag är egentligen emot att lägga upp bilder på nakna barn.
Men här ser man ju faktiskt inget opassande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0