Ni som har barn...

En fråga till er andra föräldrar:

Hur ofta träffar era barn sina mor-/farföräldrar?

Hit kommer nästan aldrig någon av Brallans släktingar.
Innan hon tittade ut var dom mycket mer intresserade än vad dom verkar vara nu.
Jag vet inte... Jag tycker inte att det bara är upp till oss att upprätthålla en kontakt mellan Brallan och hennes släktingar.
Det är ju upp till dom själva hur mycket dom vill träffa henne.
Dessutom är det mycket smidigare om dom kommer hit, men då verkar det helt plötsligt bli jobbigt för dom om vi inte kan ta med Brallan dit istället.
Både jag och McLovin' känner att det är tråkigt att det är så.
Vi vill ju att Brallan ska ha en god kontakt med sina mor-/farföräldrar.
Och att få ett samtal efter nån vecka där man får höra nåt i stil med:
"Man hör ju aldrig av er!"
Det är inte särskillt skoj.
Om vi nu inte hörts på ett tag, det betyder ju faktiskt att dom inte hört av sig heller!
Hur kan det helt plötsligt bli vårt fel?
Jag och Brallan är ju oftast hemma och dom vet ju var vi bor.
Jag och McLovin' lekte med tanken om att vi skulle ringa upp våra föräldrar och snäsa:
"Ni ringer ju aldrig!"
Då hade dom nog blivit förvånade...




Kommentarer
Postat av: Diana

Tyvärr har vi det så också , fast den ena delen är bättre än den andra . :( blir så avundsjuk när man ser stolta , aktiva morföräldrar och önskar vi med hade det så. Är själv uppväxt med bra morföräldrar och dåliga farföräldrar . Inte kul..

2010-02-25 @ 20:34:35
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0