Varning för sjuklingar!

Brallan blev sjuk igår...
Det var rallybajs och spyor för hela slanten.
Därmed 4 maskiner tvätt.
Innan jag skaffade barn trodde jag att kaskadspyor bara var något som fanns i skräckfilmer, typ som Exorcisten.
Ack, så fel jag hade!
Barn kan verkligen spy flera meter, som en fontän!
Helt galet...
Men som tur var hade jag på känn att Brallan skulle bli sjuk i.o.m poolspyan.
Så jag hade bäddat med handdukar och plastlakan i resesängen i vårt sovrum i förebyggande syfte.
Och tur var väl det.
Ca en kvart efter att hon druckit upp sin välling på kvällen började kräkattackerna.
Stackaren vågade knappt dricka vatten, eftersom hon bara spydde upp allt igen.
Men till slut avtog det, för hon hade ju inget mer att kräka upp.
Vid ca 22-23 drack hon en klunk vatten och somnade för natten.
Sen dess har det inte kommit mer kräk, bara lite mysigt bajs.

Idag har hon verkat må bra, lite trött bara.
Men det är vi allihop i familjen...
Jag för att jag är stor som en flodhäst, McLovin' för att han har skottat taket och blivit invalid och Brallan har ju sitt.

Usch, ja!
Nu ska jag ta en kopp te och kolla på TV med Brallolilo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0