Får det lov att vara en rövmelon?

Dagen blev inte så rövig ändå!
Jag och Diana trotsade snöstormen och körde med barnen till badhuset.
Det var väldans trevligt.
Nathalie och Brallan satt och höll varandra i handen i baksätet.
Dom är så söta tillsammans!
Men när bilturen var avklarad var det bara Hampus som gällde för Brallan.
Dom två sprang runt och skrek och busade heeeeela tiden, så jag blev helt utmattad av allt jagande.
Hampus är ju 3, så han kan springa runt själv i barnpoolen utan någon större fara.
Medans Brallan inte förstår att hon faktiskt bara är en bebis, som inte kan komma upp själv om hon hamnar under vattnet.
Jag sprang runt där i barnpoolen efter Brallan, som en bad-gestapo.
Men kul var det!

Imorn kommer det kommunmänniskor hit för att kolla på Bella, vår minigris/kompost.
Vi har ju anmält om att vi vill ta bort våra våtsopor, så vi får ett kärl för bara torrsopor, för vi ger allt vått till Bella ändå.
Så dom ska komma hit och inspektera komposten imorn, haha.
Undrar hur det går till.
Ska dom typ kolla hur hon bor och se var hon bajsar ut alla våtsopor, eller ska dom mäta avstånd till grannarna?
Dom kanske bara ska kolla så att vi faktiskt har en gris och inte bara ljuger.
Vi får se...

Sen på fredag är det dags för ultraljud.
(Nån som kan vara barnvakt till Brallan under tiden?)
Jag var hos barnmorskan idag och kollade magmåttet och lite sånt.
Den växer fortfarande över kurvan och hon är rädd att det kan komma att bli en 5-kilos bebis.
Lägg av!
Hur hade hon då tänkt att den skulle kunna komma ut?
Vi skulle prata efter ultraljudet och "planera min förlossning", för då vet dom ungefär vad den kan komma att väga.
Guuuuud, jag hoppas verkligen att jag ätit för mycket julmat.
Fast jag har bara gått upp hälften av vad jag gjorde när jag väntade Brallan, så jag tvivlar på att det är maten som är problemet.
Jag får väl helt enkelt föda en jättebebis, och hoppas att jag någon gång i framtiden kommer kunna ha sex med min man utan att behöva stoppa upp en melon i rumpan för att kunna känna något.

Usch, nu blev jag rädd.
Nån annan som kan tänkas ta min plats när det är dags för förlossning?





Kommentarer
Postat av: Diana - [hobbyfotograf]

Ville typ bara tacka för idag typ och sägs att lilja är en väldigt sött tjej! Väldigt kul att hon går så bra ihop med både nathalie och Hampus :) ! Jag passar gärna lilja när du behöver göra saker på egen hand och Dick jobbar!! Är du rädd för att hon ska välta vårt hus bosätter vi oss alla bara på Hampus rum så det är ingen fara ;) det rummet ser ändå ut som ett bombnerslag :)

2010-01-27 @ 22:40:17
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0