Hur gör ni med nattningen?

Idag tänkte jag dela med mig av Brallans sovrutiner.

Mellan 20.00 och 20.30 börjar vi göra henne i ordning för sängen.
Tänderna borstas, blöjan byts ut och pyjamas och tjocka strumpor åker på.
Sen gör vi välling och går in i hennes rum och tänder en röd, mysig hjärtslinga i fönstret.
Sen lägger vi oss i Brallans säng och sjunger "Eskimåvisan".
(Skitcool! Handlar om en eskimå som drunknar, men Brallan förstår ändå inte sammanhanget)

Oftast brukar både jag och McLovin' vara med, men ibland jobbar han sent och då är det jag som nattar.
Och ibland är jag så trött att McLovin' tar nattningen.
Men oftast är vi med båda två.
Brallan dricker sin välling medans vi pussar på henne, säger att vi älskar henne och kramas osv.
När hon druckit upp åker nappen in i munnen och en snuttekudde i famnen.
Sen ligger vi och myser tills hon somnar.
Det tar mellan ca 10-30 minuter, beroende på hur trött hon är.

Hur gör ni med nattningen?
Borstar ni tänderna innan eller efter välling/amning?
Används napp eller nån speciell snuttefilt?
Nån speciell som nattar?

Jag är nyfiken! :)


Här är Brallan när hon slocknat för natten(bild från idag).


Slänger in texten till Eskimåvisan med:

Det var en gång en eskimå, vars namn om jag minns rätt,
var Eskil Eskimårtensson, esquire rätt och slätt.
Till yrket eskimålare med långt och svajigt hår.
Han älskade en eskimö, som nyss fyllt sexton år.

Hon hette Eskimonika, hon bodde med sin mor
på klippan Eskimåseskär dit målarn ofta for.
En stormig eskimånskensnatt en våg kajaken tog
och Eskil Eskimårtensson, han drunknade och dog.

Och fröken Eskimonika, som upp på klippan stod,
hon drog sitt eskimordredaskap och föll uti sitt blod.
Och eskimånen sken så blekt och paret döden ljöt.
Och eskimodern svimmade och eskimopsen tjöt
.




Kommentarer
Postat av: Diana - [hobbyfotograf]

När Hampus var i liljas ålder gjorde vi som du. Jag eller Pontus natta eller så låg vi båda hos han tills han somna. Tandborstning. Blöja. Välling. Napp. Pussar. Så gjorde vi tills han var 2.5 år!! Efter det, han ligger i sängen och kollar film tills han somnar och drar det ut på tiden stänger vi av tv.n och säger godnatt och går ut från rummet.



Nathalie - blöja, välling i sängen, napp i handen. Puss, kärleksförklaring . Jag går ut från rummet. Somnar på studs. Den vissan har vi gjort sen hon var en månad gammal!



Tycker alla ska göra det som känns bäst för dem!

2010-01-31 @ 10:41:09
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: Diana - [hobbyfotograf]

Jag har inga planer på hela veckan förutom onsdag. Då ska anticimex komma och efter det fråga Pontus om vi skulle bada :)

2010-01-31 @ 11:33:37
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0