Lazy ass!

Jag är ingen feminist, inte heller någon förtryckt hemmafru...
Jag undrar dock hur jäkla lat man får vara som kille.
Det finns mängder av exempel, men jag har inte hela livet på mig att sitta här och skriva, så jag nämner bara några få.

-McLovin' och jag gjorde kladdkaka idag, och när jag bad honom sätta igång ugnen, gjorde han det.
Tog han ut stekpannan som stod i ugnen innan han satte igång den?
Nej.
-Jag bad honom sen att ta fram vanillinsockret.
Han öppnar skafferidörren och vrålar direkt: "Var står det nånstans?"
Vad sägs som att öppna ögonen och leta?
-När jag vikt ihop Brallans tvätt och undrar varför McLovin' inte lagt in det i skåpet, kan jag få till svar:
"Men du vet bättre än jag hur hon ska ha det i sin garderob."

Och när jag då ifrågasätter varför han gör på det viset, svarar han:
"Jag är man, älskling!"
Sen när betyder det att man är mindre begåvad/efterbliven bara för att man är av manligt kön?
Om ni nu är så fruktansvärt dumma, så är det ju väldigt märkligt att ni oftast har högre lön än vi kvinnor, fler chefspositioner och enligt er själva är bättre bilförare.

Nej, skärpning killar!
Ni är inte dumma, bara lata!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0