Sovmorgon har ett HÖGT pris.

Man får betala ett pris för att ta sovmorgon, när man har barn som redan gått upp. Ett högt pris! Iaf i detta hus...
När jag kom upp i morse fick jag en liten chock...

Såhär såg mina NYA glasögon ut...

Jag hittade dom gömda under en filt.

McLovin's skor var fyllda med torkade aprikoser...

Även några tuggade aprikoser låg utspottade lite här och var.

Och min kortisonsalva var utkletad i soffan och på golvet.


Jag visste inte vad jag skulle säga.
Först halvskrek jag lite hysteriskt: "Vad har du gjort?!"
Sen försökte jag samla mig och fya Brallan:
"Fyyyyy dig. Skäms! Så gör man inte. Du har ju förstört mammas glasögon!... Du e ju... Stygg!"
Det är inte lätt att fya barn när man haft hund i flera år.
Det blir likson automatiskt "hundfy".
Men hon brydde inte sig särskillt mycket ändå.
Hon hade ju säkert haft skitkul, så det var väl värt en utskällning enligt henne.

Så ni kan ju gissa vad jag har gjort hela morgonen.
Skrubbat, tvättat, torkat osv, osv...

McLovin' frågade trött(han hade haft natten, så han skulle ha sovmorgon):
"Ska jag hjälpa dig?"
"Nej!"
"Ska jag torka golvet i sovrummet?"
"Nej! Du kan inte. Jag har en speciell taktik när jag torkar golv."
Men det var ju snällt att han frågade.
Jag tyckte dock att det var bättre att han höll sig i sängen, eftersom jag redan hade 2 barn att hålla reda på.

Men vad gör man inte för lite sovmorgon?

Nu ska jag ta en dusch, innan jag smälter bort.
Tjo!



Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha! "speciell taktik"

Finns det flera olika sätt att torka golv på? :)

2010-07-15 @ 18:43:24
URL: http://elutlunderot.blogg.se/
Postat av: Elin

jag gillar att slabba, och jag vet att du gillar att jag slabbar!

2010-07-16 @ 09:39:29
URL: http://elutlunderot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0