Skatteverket är bajs!

Idag har jag bråkat med skatteverket...
Såhär lät det ungefär:

"Hej! Jag satt och väntade på mina skattepengar, men dom kom aldrig. Så jag gick in på mitt skattekonto och såg att enligt er har jag inte deklarerat."

"Jaha. När deklarerade du då?"

"I april!"

"Okej, det har väl blivit nåt fel. Har du kvittensen kvar?"

"Nej. Eftersom det stod att min deklaration var klar, så antog jag att den var det med!"

"Du får göra om det och sen får din handläggare avgöra om du ska få böter eller inte."

"Okej, men det är ju ni som klöddat till det och sen förväntar ni att jag ska betala böter till er?"

"Ja, du kan ju skriva i övriga upplysningar att du redan har lämnat in, så får handläggaren avgöra."

"Jäkligt dåligt av er..."

"Ja, det är tråkigt."

Suck!
Jag letade genom hela datorn och hittade till slut kvittensnummret och ringde igen.

"Jag har hittat mitt kvittensnummer, så jag antar att jag får mina pengar nu, eftersom det står svart på vitt att jag har deklarerat..?"

"Mmmm... Du får dom tidigast i augusti."

"Eeeh, jaha! Men om ni nu tyckte att jag skulle böta 1000 spänn för att ni trodde att jag inte gjort min deklaration, vilket jag faktiskt hade gjort, så borde ju ni betala böter till MIG på 1000 kronor istället, nu när det är ni som gjort fel."

"Ja, jo... Så kan man ju tycka."

"Ja, det kan man! Detta är sjukt dåligt av er."

"Ja, det är tråkigt att det har blivit fel."

"Ja, men bara så du vet så kommer jag inte betala en krona till er."

"Okej, det blir bra."

"Ja, hejdå!"

Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHAHAHAHA :)

2010-06-16 @ 22:10:36
URL: http://manhattanfromthesky.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahaha du skulle tvingat dem att böta 1000kr till dig. Fan va ball du är asså. Hur kommer det sig egentligen att inte dem bötar när dem är försenade??? :S Tummen upp



You Go Girl

2010-06-18 @ 09:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0