Vad är det för en fågel?! Och bilder från senast.

Jag har varit dålig på att lägga upp bilder sista tiden...
Det är bara för att jag är lat och inte orkat ladda in dom i datorn.
Men nu, gott folk! Nu kommer dom!

HEMMA:

 





MIDSOMMAR:







OCH FÖRRESTEN, VAD ÄR DETTA FÖR EN FÅGEL?!
(Ursäkta bildkvaliteten. Jag förstår mig inte på den nya systemkameran.)




När jag kollade på tv innan idag hörde jag ett läskigt ljud utifrån:
"Kro kro kroooo!" 
Jag trodde att nån av katterna höll på att döda en fågel, så jag förberedde mig psykiskt för att ingripa och vårda en liten kråka.
Men när jag gick ut såg jag att den här äckliga saken satt i Dexters hundgård.
Pappa gissade på tjäder över telefon, men jag vet inte...
Det ser typ ut som en fasan med konstig färg.
Hur som helst så var den säkert livsfarlig, så jag körde hemifrån.
Inte för att jag trodde att den skulle bryta sig in eller så, men bara vetskapen av att den satt där fick mig att rysa.
Uuuurrrk!
Och det blev ju inte bättre av att pappa sa:
"Är det en tjäder, så akta dig för fan! Dom anfaller t.o.m bilar!"
 När jag kom hem igen hade den iaf fattat vinken och flugit iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0