Ingen bra dag.

Idag är ingen bra dag...
Mina bröst är jättespända och bara rinner och det känns jättehemskt!
Det känns hemskt att min kropp försöker tvinga mig att amma, när jag väl bestämt mig för att inte göra det. Det känns som slöseri med bröstmjölk och jag känner mig som en kass mamma. Det hela blir inte bättre av att Brallan totaldissar mig och vill bara vara med McLovin'. Hon och jag har alltid haft en superkontakt innan, men sen ändrades allt över en natt och nu är det bara McLovin' som gäller. Idag när jag skulle sätta mig hos henne på golvet framför tv:n, reste hon sig upp och gick och satte sig hos McLovin' i soffan istället.
Då brast allt för mig.
Det gjorde så otroligt ont i hjärtat!
Jag försöker att vara med henne så mycket jag bara kan, men hon vill bara vara med sin pappa. Och jag kan ju inte tvinga henne att ha mig som favorit igen.

Det verkar kanske löjligt att jag blir så ledsen över en sån grej.
Men vi har alltid stått varandra så nära och nu känns det som vi glider isär.
(Det beror inte på att Älvan kommit till världen, eftersom detta började innan hon föddes.)
Jag vet inte vad jag kan göra åt det. Vi har egentid, vi busar och leker, men ändå duger jag inte.

Usch nej, idag är ingen bra dag.
Såhär bedrövligt är det:







Kommentarer
Postat av: Diana [ hobbyfotograf]

Så söt du är på bilderna :). Hoppas hon snart blir en morsgris snart igen!!

2010-03-17 @ 21:37:59
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: Marran

Sötnos du är! :)

2010-03-17 @ 22:16:17
Postat av: Diana

Grattis Alva! Nu är du en vecka gammal! :)

2010-03-18 @ 09:27:25
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hej ville bara säga att jag och min Fjomp har en väldigt nära relation och många gånger duger inte pappa, vilket han säkert tycker är jättejobbigt för det hade jag tyckt. Ett taga va han inne i en period då det bara va pappa som gällde. De känns lite tungt med jag la inte så stor vikt vid det (tror jag) och nu är han som sagt mammas gosunge igen. De små går igenom så mycket, utvecklingsmässigt mm, de har sina perioder...(kommande är menat som stärkande ord!) Ta det inte så hårt låt henne istället ta den här tiden till att ha det gott med pappa...hon kommer tillbaka!!!



Viktoria Stjernholm

2010-03-18 @ 13:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0