Undersökt.

Ja, jag är sur!
Jag är irriterad och arg.
Bebisen bara jävlas!
Den ligger skitlångt ner och trycker på, men värkarna tar inte fart.
Jäkla livmoder!
Dessutom blir inte det hela bättre av att Svärmonstret ringer och jagar oss för att få information.
Hallå? Tror hon inte att vi ringer när det är dags?
Jag förstår ju att folk vill veta, men det känns jobbigt på nåt vis att bli så utlämnad.
Förra graviditeten ringde folk VARJE DAG i slutet och frågade "Känner du nåt?", trots att jag bett dom att inte göra det.
Det är redan frustrerande som det är att gå och vänta.
Det vet väl alla som varit gravida?!
Och varför tror folk att dom har rätt att veta exakt hur mycket jag är öppen och hur många värkar jag har per dygn, eller hur min livmoder ser ut?
JAG ÄR INGEN ALLMÄN EGENDOM BARA FÖR ATT JAG SKA FÖDA!
Back off!
McLovin' bara vräkte ur sig all information till Svärmonstret om min livmoder, utan att ens fråga mig. Och det är faktiskt min kropp!
Jag blev skitsur och sa: "Hoppas du får pungbråck, så ska jag sitta och diskutera det i detalj med min mamma, så kan du ju se hur det känns!"

Vill jag dela med mig av mitt liv, så gör jag det här i bloggen...
För att jag själv vill och inte för någon annans skull.

Så såhär ligger det till nu, mina vänner:
Livmodertappen ligger fortfarande bakåt, men är öppen någon cm.
Och bebisen ligger tydligen väldigt långt ner.
Det innebär att det snart är dags...
Kanske inatt, kanske om några dagar.
Ingen vet.






Kommentarer
Postat av: Diana

Det är spännande!!!

2010-03-10 @ 18:56:14
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0