Lilja's list...

Lilja...
Du är vårt underverk!
Vår underbara dotter, som vi älskar villkorslöst.
Du är det bästa som någonsin hänt oss.
Och nån gång ska vi se tillbaka och skratta åt att:

  • ... En bra dag kan vi få i dig så mycket som en smörgås och en halv banan.
  • ... Du spottar mat i huvudet på oss när du inte vill ha mer.
  • ... Du skriker hysteriskt nätterna igenom, så att ingen av oss får sova.
  • ... När du ligger i vår säng försöker du knuffa ut mig, sparka mig i magen eller dra mig i håret. Allt för att du ska få en så bra sovställning som möjligt.
  • ... Vi fortfarande får gå upp mitt i natten och göra välling åt dig och förmodligen får fortsätta med det tills du är 15.
  • ... Vi inte kan ta med dig någonstans utan att du river stället.
  • ... Vi har fått sätta Tv:n i en lekhage, så att du inte kan plocka isär, hoppa eller klättra på den.
  • ... Alla djur i huset är livrädda för dig, eftersom du tycker att det är din rätt att bära eller slå dom när du vill.
  • ... Du öppnar din garderob och sprider ut alla dina kläder i hela huset.
  • ... Varje gång du är utan blöja ställer du dig på en matta och kissar.

Ja, listan kan göras lång...

Ibland vill jag bara skrika: "MEN ÄT DIN FÖRBANNADE GRÖT DÅ, UNGJÄVEL!"
Sen kommer jag på att det inte är någon idé, eftersom det kommer att resultera i mer gröt på golvet/i mitt huvud och det är jag som får städa upp det.

Men nån gång ska vi se tillbaka och skratta åt detta...
Nån gång...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0