Kaos!

Djurparken blev det idag!
Min syster ringde mig klockan 10 och tyckte att jag skulle dit omedelbums, för att Erik(hennes son) var rastlös.
"Eeehhh... Vi har precis gått upp."

"Skynda... Blablabla... Tråkigt hemma... Blablabla... Måste vara hemma igen till 5!"
Vi bestämde träff på djurparken klockan ett.
Klockan tjugo i ett ringer människan igen och tjatar: "Är du fäääärdig?"
"NEJ! Jag lovar, vi ska till djurparken, ta det lugnt. Du är ju fan värre än en treåring!"
Sen när jag väl ringde henne från bilen och var på väg till den jävla djurparken, då svarade hon helt hysterisk:
"Fan! Jag kan ha backat in i en bil! Är mamma hemma?"
"Vadå är mamma hemma? Vad ska hon göra åt sakern? Kolla bara om där blev ett märke."
"Det hördes inget iaf när jag backade! Tänk om jag kört på den!"
"Men KOLLA!"
"Ååååhhhhh... FAAAAAN!... BLABLABLA!"
Sen bröts det och jag kunde inte ringa upp igen för mina pengar var slut.
Så där gick jag själv med barnen och höll på att köra över störiga dagisbarn med vagnen tusen gånger.
Har barn inga ögon?!
Jag parkerade oss på den enda dagisbarnfria platsen på hela djurparken.
Vid renarna... Konstigt ändå. Trodde ungar gillade renar, som typ Rudolf.
45 minuter senare ringde syrran och sa att hon var på väg!
Jamen tjena!
Hon kom iaf dit och hon hade inte kört på bilen, hon var bara allmänt psychonervös och hispig, för "TÄNK OM!"... Jisses.
Vi gick upp till Björnberget och fikade och Brallan fick en briljant idé...
Hon hällde en ½ liter äpplejuice över hela sig och började storböla och skrika.
Älvan hängde på Brallans skrik och jag ville bara skjuta mig själv i huvudet.
Jag gav upp... Satte mig på en bänk och åt min sallad.
Brallan kletade sylt i håret och Älvan spottade ut nappen och skrek för att den försvann varje gång hon spottade ut den.
Då tyckte jag att det var dags att åka hem.
Syrran tyckte vi skulle in på barnzoo och klappa får, men jag tyckte det var en jävligt dålig idé med tanke på att jag var relativt självmordsbenägen.
Jag rivstartade på parkeringen och körde hem för att slänga in Brallan i duschen och mata Älvan.
Efter det tvättade jag och städade.
Nu väntar jag på McLovin' som ska komma hem med vårt nya soffbord.
Lagom att komma hem till barnens läggdags.
Jävla glidare!

Vilken härlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0