Julpynt.

Jösses, vad jag är trött!
All rusk och slask suger all min energi ur mig.
Men igår bestämde jag mig för att julpynta.
Det livar upp det hela lite mer.
Man ser fram emot julen och snön och tänker att snart är det gråa borta och det vita tar över.
Jul.
Jag hatar faktiskt julen.
Alltså, jag gillar inte julafton.
Jag har nog bara haft otur med julen hitintills(i vuxen ålder iaf).
Kanske därför jag inte gillar julafton.
Förra julen var bara ett stort fylledrama och jag och McLovin' tog Brallan och åkte hem så fort julklapparna var utdelade.
Jag fattar inte hur folk tänker.
Är inte julen till för dom små?
Ska inte ens tomten vara nykter?!
Vuxna människor som super sig askalas i närheten av barn, det kvittar vilken dag det är, får inte mycket av min respekt iaf.

MEN iaf så gillar jag biten fram till julafton.
Advent och lucia, alla tända ljus och glögg.
Bara mysiga vinterkvällar!
Det får mig att må bra.
För mig handlar inte julen om julafton.
Det är allt det andra däremellan.
Man träffar sina vänner och äter lussebullar, går på julskyltning, lyssnar på julmusik, mm.

Nu ser jag verkligen fram emot att snön kommer fram! :)
Och julafton SKA bli bra detta året!
Vi ska verkligen försöka fixa en fin julafton för barnen, var vi än bestämmer oss för att fira jul.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0