BAPPIS!

Brallan har abstinensbesvär.
Vi försöker vänja av henne från nappen.
Det har ju inte riktigt varit läge för det förrän nu.
Först kom Älvan och då var allt lite förvirrande för Brallan.
Sen blev det lite syskonrivalitet och då var det inte heller läge att ta hennes älskade napp ifrån henne.
Men nu flyter allt på himla bra.
Älvan och Brallan leker med varandra och kommer bra överens.
Så vi ska försöka få bort nappen nu innan den ny* bebisen kommer och allt blir stökigt igen. Hon får bara ha napp när hon ska sova nu, sen när det funkar kan vi börja förhandla om att inte ha napp alls.
Men det är inte lätt!
Hon springer runt och skriker:
"Bappis borta!"
Jag försöker förklara att det bara är små bebisar, såna som Älvan, som har napp.
Det funkar väl sådär, eftersom Brallan brukar vilja bli inlindad i filtar och bli buren som en bebis.
"BEBIS!", skriker hon och slänger sig på golvet framför oss.
Haha, sötunge!

Men men...
Nu ska vi kolla på film och försöka att tänka på annat än bappisar.



Kommentarer
Postat av: Mette

Jag fick ju "köpa" en barbie för mina nappar när jag var liten i leksaksaffären. Sen grät jag några nätter och sen...sen glömde jag den. Åh din blogg är rolig att följa. Hoppas det fixar sig!

2010-10-28 @ 21:38:17
URL: http://www.gsomigpunkt.wordpress.com
Postat av: Malin Dahlman

Aaaws hehe känner igen det där med bappis borta.. Belle går alltid och letar efter sin bappis när hon inte får ha den.. Och alltid lyckas hon hitta en napp någonstans.. Hon har väl sina gömmor :P

2010-10-29 @ 13:19:09
Postat av: Ida o Melvin

Lycka till med bappen! =)

2010-10-29 @ 13:29:57
URL: http://idachristensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0