Strejkande Fransyska!

Idag har jag köpt ny barnvagn!
Eller, nja, jag köpte inte den och den var inte helt ny heller.
Men McLovin' köpte en begagnad efter jobbet.
Den hade varit använd i knappt ett år och vi fick den för 1600:-.
Det tycker jag är ganska billigt med tanke på att den kostar ca 4000-5000:- ny.
GÖTT!
Jättetjusig är den.



Men dagen har inte varit helt smärtfri, ska ni veta.
När jag skulle iväg och handla hittade jag inte mitt kort.
Fan.
Jag sprang runt här hemma som en yr höna och letade frenetiskt ÖVERALLT.
Överallt förutom i McLovin's jackficka.
Där kollade jag till sist, när jag hade börjat bli hysterisk.
Men jag hittade det iaf.
Vad bra! Då skulle jag bara sätta mig själv och barnen i bilen och köra.
Trodde jag.
Bilen startade inte!
Fan.
Som tur var var Svärmonstret här och jag kunde låna hennes startkablar.
Eller rättare sagt, Peter(mammas kille) kunde låna hennes startkablar och starta min bil. Vi fick ju ringa hit honom eftersom jag och Svärmonstret är ungefär lika tekniska som 2 purjolökar.
Efter batteriboosten hoppade min fransyska till och började brumma fint.
(Jag pratar fortfarande om bilen)
Jag och barnen körde iväg till CG och handlade.
Såååå skönt det var att komma till kassan när vagnen äntligen var full...
Kan man ju tro att jag tyckte.
Men nä, för DÅ GÅR DET INTE ATT BETALA!
Fan!
Dom hade nåt tekniskt jävla fel med Länsförsäkringar.
Så jag fick snällt springa och ta ut pengar, medans folk suckade högt efter mig och tyckte att jag var skitdryg som förstörde deras lördagsmys.
Men det gick iaf att ta ut pengar, så jag kom ifrån kassan till slut.
Och med ett charmigt leénde, ni vet ett sånt leénde som bara jag och Jokern i Batman kan få till, önskade jag folk runt omkring mig en trevlig helg och skuttade ut till bilen.

Herregud!

Jag får väl passa på att tacka alla er som ställde upp för en havande kvinna i nöd!
Tack mamma, tack Peter och tack Svärmonstret!
Vad hade jag gjort utan er idag?


Kommentarer
Postat av: Diana

vilket vrålåk :) den gillar nog barnen skarpt :)

2010-10-23 @ 20:24:15
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: mamma

visst är det bra med startkablar. önska dig det i julklapp.... pussa barnen från mig !!!!

2010-10-26 @ 12:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0