Vakna?

Vi är vakna...
Typ.
Jag vill helst sova, men jag får vänta snällt tills barnen ska vila.
Brallan har feber idag och Älvan är en klängig koalabebis.
Stackars barn!
Jag har inte gett Brallan nåt febernedsättande än.
Hon får inte det om hon inte har över 38 och just nu ligger hon på 38,0.
Där går min gräns. Över 38 blir det lite febernedsättande.
Ni kanske tycker att det är taskigt, men jag tror på att kroppen klarar väldigt mycket själv och att mediciner ibland bara kan dra ut på det hela.
Vila, vila, vila är mycket bättre, enligt mig.
Sen beror det självklart på hur påverkade barnen är.
Är dom yra/trötta/vimsiga/har väldigt ont/etc. är det ju en annan sak.
Då kanske dom behöver lite hjälp.

Jaja, hur som helst.
Vi är vakna, men vill sova.

Hej!


Kommentarer
Postat av: Sarah Nilsson

Jag har själv samma gräns på att ge nått mot feber.. Är dom inte över 38 så ges inget... Såvida då inte som du sa hur dom är i sättet

2010-10-23 @ 10:54:54
Postat av: Viktoria Stjernholm

När jag pratade med sjukvårdsrådgivningen en gång så sa de att man behöver inte ge febernedsättande förrän tempen går upp emot 39 grader för innan dess är det som ni säger. Feber är ett tecken på något annat i kroppen är "fel" som kroppen jobbar med och är på så vis är febern bra. Jag brukar ha 39 som gräns....beroende på förhållandena. En gång hade Fjopmis feber i nästan en vecka och då tyckte sjukvårdsrådgivningen att det vad dags att ge något mot febern. Det är så "lätt" att bara trycka i små barn alvedon mm....inte bra! Krya på er!!!

2010-10-23 @ 15:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0