Egen mat.

Idag har jag gjort barnmat till Älvan.
Det finns liksom ingen botten i henne, så hon äter oss ur huset!
Hon äter ca 2-3 burkar barnmat om dagen och dom kostar ca 10:-/st.
Jag gjorde ju alltid egen mat till Brallan.
Jag tyckte att det kändes bäst.
Inga konserveringsmedel eller konstigheter.
Men när Älvan började äta mat hade jag blivit alldeles för bekväm och lat.
Mycket enklare att bara köpa färdigt.
Men vi har märkt att det blir för dyrt, så jag kokade ihop lite geggamojja till Älvan idag, och jag tänker fortsätta med det.
Ett stort PLUS är att jag inte mår illa av lukten, som jag gör av den färdiga burkmaten.
Helt fantastiskt!

Här kommer en bild på Älvans mat!


Den gula geggan består av kyckling, pasta, och morötter, kryddat med oregano.
Den gröna geggan består av falukorv, pasta, och ärtor, kryddat med svartpeppar.

Till er som vill göra egen barnmat säger jag bara:
"STAVMIXER!"
Sjukt mycket enklare än att klödda med en blender, som jag gjorde förr.

Nu blir det Brallanmys i soffan!
Älvan har precis lagt sig.

Tjo!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0