Sjuk+man=frisk.

Igår fick McLovin' stanna hemma från jobbet, för jag var så dålig att jag knappt kunde hålla Älvan. Jag var yr, slut i hela kroppen, illamående, och det kändes som om jag hade en fotboll i halsen.
Så fin min man är...
Stannar hemma så att jag kan få vila.
Det var verkligen det jag behövde, för idag känner jag mig frisk som en nötkärna!
Hade jag inte fått vila igår, hade jag förmodligen fortfarande varit jättedålig.
Men nu blev jag iaf frisk, så jag tog med mig barnen hem till min syster idag.
Vi åt grillad gris och potatis, som blev över från kalaset igår(som vi inte kunde gå på, tyvärr).
Smarrigt!
Erik och Brallan åt äpplen, som ramlat ner på marken.
Dom är billiga i drift, dom där barnen.

Jag pratade även med Emelie i telefon idag.
Hon är hemma med sin TyraMyra nu.
Hon är en liten tjej.
Hon var 49 cm lång, och vägde 3375 gram, när hon föddes.
Söt är hon med.
Jag är väldigt glad för Emelies skull.
Hon har velat ha en bebis länge, och nu har hon fått en! :)

Jag kom att tänka på en sak, när jag pratat med Emelie.
Jag är så jäkla rädd för att ge andra föräldrar råd.
Emelie berättade att TyraMyra var lite rosslig i halsen.
Då gav jag rådet att ha henne liggandes på sidan, när hon skulle sova.
Nu verkade inte Emelie ta illa upp, absolut inte, men det verkar som att många andra gör det. Typ, folk tror att man anklagar dom för att vara dåliga föräldrar, för att man ger ett tips. Alla ni som är medlemmar på Familjeliv, vet nog vad jag menar.
Haha.
Där blir alla helt hysteriska för allt!
Jag hade inte en tanke på att man kunde förolämpa någon med råd, i all välmening, innan jag blev medlem där.

Men jag förstår att man blir irriterad när folk ska tjaffsa emot en hela tiden.
När folk tror att dom känner ens barn bättre än en själv.
Som t.ex min syster, som hela tiden säger till Älvan när hon ska sova: 
"Aaaaw, stackars dig! Ska din mamma tvinga dig att sova nu igen, fast att du inte är trött?!" 3 min senare sover Älvan... Så pigg var hon.
Men man lär sig att skaka av 90% av allt det där, och ta till sig 10% av det som är användbart.
Det är nog svårt för alla veteraner att inte få hybris när det dyker upp en ny bebis.
"Låt henne skrika!" "Ta upp henne så fort hon skriker!" "Hon är inte trött, hon är hungrig!" "Hon är inte hungrig, hon vill rapa!" "Låt henne gå själv i trappan, var inte så hönsig." "För gud skull, låt henne aldrig gå själv i trappan."
Wow, take a chillpill!

Men men... nu har jag helt spårat iväg och vet inte vad jag höll på att prata om, innan jag kom in på dethär.
Lika bra att säga go'natt.

Go'natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0